A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Красносільська об’єднана територіальна громада
Лиманський район, Одеська область

Дорожня мапа для батьків, які виховуютьдітей з особливими освітніми потребами та проживають на території Красносільської сільської ради

Дата: 06.05.2020 12:02
Кількість переглядів: 57

 

Дорожня мапа

для батьків, які виховуютьдітей з особливими освітніми потребами та проживають на території Красносільської сільської ради

 

Рекомендації батькам

Шановні батьки! Відповідно до вимог сьогодення, державної підтримки та завдань сучасної освіти в дошкільних та загальноосвітніх закладах Красносільської сільської ради Лиманського району Одеської області  ведеться активно робота щодо впровадження інклюзивної освіти для дітей з особливими потребами. Для вас - дорожня мапа, відповіді на запитання, які цікавлять батьків та громадськість стосовно розуміння інклюзії  та алгоритму дій батьків дітей з особливими освітніми потребами.

1. Основні терміни та законодавча база

 Що таке інклюзія?

Інклюзія (від англ. inclusion — включення) — процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі, і насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування таких конкретних рішень, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь в академічному і суспільному житті. При інклюзії всі зацікавлені сторони повинні брати активну участь для отримання бажаного результату. Інклюзія — це процес реального включення дітей з особливими потребами, з інвалідністю в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства.

Що таке інклюзивне навчання?

Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.

Діти з особливими освітніми потребами

Діти з особливими освітніми потребами - діти сліпі та із зниженим зором, глухі та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, розумовою відсталістю, діти із складними вадами розвитку (у тому числі діти з розладами спектру аутизму).

Головна мета створення інклюзивних груп та класів – задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами,  у тому числі з інвалідністю.

2.  Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини. 

?  Лікар психіатр приймає в міському (для жителів міста Одеси) або обласному психоневрологічному диспансері (для жителів області).

Обласний психоневрологічний диспансер: вул. Канатна, 27,

тел. +380 (48) 722-70-18, проїзд марш.такси № 146,

трол. №5, 9 зупинка ул. Жуковского;

Міський психіатричний диспансер, Розумовський 1-й провулок, 4,

 тел. +380 (48) 731-24-55, проїзд марш.такси № 208, трол. №8

3. Співбесіда в освітньому закладі.

Директору освітнього закладу подається і обов’язково реєструється Заява на зарахування дитини і висновок ІРЦ (ПМПК), обов’язковий на даний час документ, підтверджуючий потреби дитини. Уточняється термін часу для узгодження дій з управлінням освіти для відкриття інклюзивної групи та зарахування дитини до освітнього закладу, можливість створених умов для перебування дитини, безпечного навчального середовища, забезпеченість спеціалістами тощо. Якщо директор освітнього закладу відмовляється прийняти дитину до садочка або школи, він повинен надати батькам  письмову відмову зі вказівкою причин відмови. Батьки звертаються до управління освітою з проханням вирішити питання організації  інклюзивного навчання дитини (додають копію зареєстрованої заяви та відмову директора освітнього закладу).

4. При відсутності інклюзивної групи у садочку, інклюзивного класу школи керівник подає клопотання до  органу управління освітою щодо її відкриття та необхідності створення відповідних умов для забезпечення повноцінного навчання дитини.

5. Управління освітою приймають рішення щодо створення необхідних умов перебування дитини з особливими потребами в  освітньому закладі. У разі неможливості створення таких умов, місцеві органи освіти можуть запропонувати батькам інший дошкільний заклад, в якому створені умови, або є можливість їх створити.

6. Перелік документів при влаштуванні дитини з особливими потребами у заклади освіти до заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додаються:

·  медична довідка з висновком лікаря, що дитина може відвідувати освітній заклад;

·  довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

·  свідоцтво про народження;

· висновок ІРЦ (ПМПК);

·  якщо дитина з інвалідністю  - відповідні підтверджуючі документи або копії посвідчення  особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;

·   копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю;

·  направлення місцевого органу управління освітою (заклади дошкільної освіти).

7. При зарахуванні до освітнього закладу складається індивідуальна програма розвитку дитини. На основі висновку і рекомендацій ІРЦ (ПМПК) її розробляє група фахівців освітнього закладу з обов’язковим залученням батьків. 

До планування роботи з дитиною із особливими освітніми потребами можуть залучатися фахівці ІРЦ, навчально-реабілітаційних центрів, інших навчальних закладів.

 8. Протипоказаннями для прийому дітей до інклюзивних груп та класів закладів освіти є:

- ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі;

- всі хвороби у гострому періоді, хронічні хвороби в стадії загострення, всі хвороби, які потребують стаціонарного лікування, гострі інфекційні захворюваня.

Батьки, які виховують дітей з особливими освітніми потребами можуть звертатись до найближчої місцевої державної адміністрації за місцем проживання на території України, а на території Красносільської сільської ради до Управління освіти виконавчого органу Красносільської сільської ради Лиманського району, Одеської області, за адресою вул. Набережна, 87А , тел. (048)  771-72-24   телефонувати  в робочі дні.

Загальний відділ виконавчого органу Красносільської сільської ради (048)  752-97-92.

Відділ соціального захисту населення виконавчого органу Красносільської сільської ради (048)  752-97-75  

Служба у справах дітей виконавчого органу Красносільської сільської ради (048) 752-97-81; (048) 793-63-09.

Комунальна установа «Iнклюзивно-ресурсний центр» Лиманської районної ради Одеської області ,67500, Одеська область, Лиманський район, смт  Доброслав, проспект 40-річчя Визволення, 10.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь