Красносільська територіальна громада
Одеський район, Одеська область

СЬОГОДНІ ПРО НАБОЛІЛЕ

Дата: 17.07.2024 10:23
Кількість переглядів: 70

Проблема низького тиску у водомережах та часткової відсутності водопостачання влітку в селі Красносілці існує багато років. Проте це питання гостро постало зараз, під час спекотної літньої погоди, що спричиняє соціальну напругу серед населення.

ЩО МАЄМО

На сьогодні на балансі КП «Перспектива» знаходиться 21 свердловина (С. Іваново, Переможне, Кубанка, Новокубанка, Василівка, Павлинка, Шаманівка, Букачі, Нові Шомполи), частина з яких потребує модернізації; 9 з них у 2020 році додалося після приєднання сіл Павлинської сільської ради; та мережу централізованого водопостачання (с. Ілічанка, Корсунці, Красносілка), які були передані «Інфоксводоканал» у 2021 році КП «Перспектива». Отримали 4497 абонентів та 102 км частково зношених водомереж.

ЧИННИКИ, ЩО ВПЛИНУЛИ НА СИТУАЦІЮ

Водопровідна мережа села Красносілки будувалася більше 30 років тому без належної технічної документації та розрахунків гідравліки.

Ускладнює ситуацію і те, що намагаючись мінімізувати витрати, абоненти здійснювали хаотичне підключення до мереж не у відповідності до потужностей трубопроводу.

Безумовно, вплинув воєнний стан. Мережі прийняті у вересні 2021 року, у 2022 році розпочалася війна, у 2023 році КП «Перспектива» розпочали роботи, але самотужки впоратися зі зношеною системою неспроможні, а видатки з бюджету під час війни обмежені постановою КМУ.

Тож питання водопостачання у селі Красносілці є багатогранними і вимагає комплексного та уважного опрацювання з обох сторін: з боку населення та з боку КП «Перспектива».

### З БОКУ ВОДОПОСТАЧАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ (КП «ПЕРСПЕКТИВА»)

#### Виклики:

1. Заборгованість:

** Невиплата за послуги призводить до значних фінансових труднощів.

2. Зобов’язання перед «Інфоксводоканалом»:

** КП «Перспектива» має своєчасно розраховуватися з «Інфоксводоканалом», інакше той має право обмежити водопостачання для всієї громади. Для прикладу, з 1 червня «Інфоксводоканал» підвищив тариф за воду на 30 % і виставив рахунок КП «Перспектива» на 800 тис. грн. КП «Перспектива» нарахувало населенню 760 тис. грн; жителі сплатили лише 586 тис. грн.

На сьогодні КП «Перспектива» закуповує воду дорожче, ніж продає.

3. Економічно необрунтований тариф:

** На сьогодні економічно обгрунтований тариф становить орієнтовно 55 грн за 1 куб. метр води. Населення сплачує за воду за тарифом, що є одним з найнижчих серед громад Одещини. Він не підвищувався з 2021 року. На той час економічно обгрунтований тариф становив 29,72 грн, затверджений для населення - 15,48 грн. Різницю в тарифі у розмірі 5 млн грн на рік компенсує бюджет Красносільської сільської ради

4. Відсутність фахових спеціалістів:

** КП «Перспектива» має брак кадрів, одним із основних чинників, є те, що при оформленні на роботу , працівники зобов’язані ставати на військовий облік ( бажаючих НЕ МАЄ).

5. Розвиток нових водопровідних мереж та поетапна заміна аварійних ділянок водомереж і артсвердловин:

** замінено 1110 м мереж, прокладено нових 2860 м трубопроводу; у цьому році планується перекласти біля 2 км мереж. Проведено капітальний ремонт 2 артсвердловин. У кінці поточного місяця розпочинаються підготовчі роботи з реконструкції артсвердловини у с. Нові Шомполи; у серпні заплановані роботи з буріння нової артсвердловини та встановлення башти Рожновського у с. Кубанці на більш потужну, що забезпечить надання якісних послуг жителям села.

### З БОКУ НАСЕЛЕННЯ

#### Очікування:

1. Якісне отримання послуги:

** Люди прагнуть мати доступ до чистої та безпечної води.

2. Необхідні обсяги:

** Особливо в спекотні дні потреба у воді значно зростає.

3. Помірна ціна:

** Вартість водопостачання повинна бути доступною для більшості жителів.

#### Проблеми:

1. Соціальна напруга:

** Нестача води під час спеки викликає незадоволення серед населення.

2. Недостатнє фінансування:

** лише 60% людей сплачують за отримані послуги, що створило заборгованість у розмірі 2,1 млн грн, з яких 718 тис. грн припадає на Красносілку.

3. Контроль за споживанням:

**Населення часто не допускає контролерів для зняття показників лічильників, що ускладнює точний облік спожитої води.

4. Нелегальні підключення:

** Використання «лівих врізок» для безкоштовного споживання води створює додаткові втрати.

5. Відсутність належної комунікації:

** КП «Перспектива» не проводить належний діалог та інформаційно-роз’яснювальну роботу з населенням, що Є НЕПРИПУСТИМИМ.

### МОЖЛИВІ ШЛЯХИ РОЗВ'ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ

1. Підвищення свідомості населення:

** Проведення інформаційних кампаній щодо важливості своєчасної сплати за послуги водопостачання та наслідків їх невиконання.

2. Законодавчі заходи:

** Запровадження жорсткіших санкцій для тих, хто користується нелегальними врізками та не допускає контролерів.

3. Модернізація мереж, у тому числі, насосної станції:

** У зв’язку з обмеженням капітальних видатків через воєнний стан шукаємо шляхи залучення донорів. Маємо напрацювання, сподіваємося зрушити дане питання у цьому році.

4. Модернізація системи обліку:

** Встановлення сучасних лічильників з дистанційним зчитуванням показників, що знизить залежність від контролерів та помилки при передачі показників лічильників.

5.Діалог та співпраця:

** Організація регулярних зустрічей між представниками водопостачальної компанії та громади для обговорення проблем та пошуку спільних рішень.

6. Вирішення кадрових питань:

** запрошуємо на роботу до КП «Перспектива» фахівців у сфері водопостачання і водовідведення та водіїв спецтранспорту.

Зі свого боку упевнена, що будь-яку проблему для її вирішення маємо розглядати з усіх сторін та залучати зацікавлених осіб для обговорення та конструктивного діалогу.

Тільки таким чином можливо втілити у життя виважене та найбільш оптимальне рішення.Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь