Звіт за результатами проведення публічної консультації щодо намірів Комунального підприємства “Перспектива” Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області зміни цін/тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення
Звіт за результатами проведення публічної консультації щодо намірів Комунального підприємства “Перспектива” Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області зміни цін/тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення твердих побутових відходів), централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в Красносільській сільській територіальній громаді Одеського району Одеської області |
1. Найменування суб’єкта проведення публічних консультацій:
Красносільська сільська рада Одеського району Одеської області
2. Виконавчий орган (ініціатор проведення публічних консультацій):
Відділ ЖКГ Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області
Відповідальна особа:
Юрій ГРЕСЬ, начальник відділу ЖКГ Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області
3. Ініціатор проекту:
Комунальне підприємство «Перспектива» Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області (далі - КП “Перспектива”).
Відповідальна особа:
Олександр ЧУМАК, директор КП “Перспектива”.
4. Зміст питання або тема консультацій:
Зміна цін/тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення твердих побутових відходів), централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в Красносільській сільській територіальній громаді Одеського району Одеської області.
5. Документи щодо теми публічної консультації:
https://perspektiva.gkh.in.ua/uk/novyny/informatciia-1
Головною причиною зміни тарифів для Красносільської громади є зростання вартості основних складових повної собівартості послуг, зокрема: збільшення вартості закупівлі води, збільшення вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення цін на запчастини, придбання матеріалів для ремонту водопровідної мережі, підвищення прожиткового мінімуму, зростання вартості електричної енергії тощо.
Метою зміни тарифів на послуги є приведення їх до економічно обґрунтованого рівня, який забезпечить можливість фінансування підприємством витрат відповідно до умов діяльності підприємства у 2025 році.
Діючі тарифи на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення для КП «Перспектива» були встановлені рішенням виконавчого комітету Красносільської сільської ради від 11.03.2021 №56.
Діючі тарифи на послуги вивезення твердих побутових встановлені рішенням виконавчого комітету Красносільської сільської ради від 08.02.2018 №14.
З урахуванням вищевикладеного, плановий тариф на послуги з вивезення твердих побутових відходів, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення на 2025 рік складає:
· централізоване водопостачання – 39,10 грн/м³ з ПДВ
· централізоване водовідведення – 84,26 грн/м³ з ПДВ
· вивезення твердих побутових відходів – 427,74 грн/м³ з ПДВ - 89,82 грн. з однієї особи для населення.
Діючий тариф на 2024 рік складає:
· централізоване водопостачання – 15,48 грн/м³ з ПДВ
· централізоване водовідведення – 70,49 грн/м³ з ПДВ
· вивезення твердих побутових відходів – 127,40 грн/м³ з ПДВ – 22,30 грн з однієї особи для населення.
Отже, встановлення тарифів на послуги до економічного обґрунтованого рівня є необхідним заходом для належного функціонування підприємства з урахуванням вимог часу.
5. Інформація про осіб, що взяли участь в публічній консультації:
В публічній консультації взяли участь представники громадськості, що попередньо зареєструвалися для участі за Google-формою, а також офлайн за аналогічною формою безпосередньо за місцем проведення публічної консультації.
6. Інформація про запрошених осіб:
Ігор ДОБКО - фасилітатор публічної консультації, експерт Шведсько-українського проєкту «Підтримка децентралізації в Україні», експерт Західно-українського ресурсного центру, член ГО “Товариство Лева”.
Посадові особи Красносільської сільської ради, запрошені для надання обґрунтованої інформації з профільних питань:
Євгенія СОЛОДОВА - начальник управління фінансів Красносільської сільської ради;
Сергій ЛАПЧИК - начальник відділу “ЦНАП” Красносільської сільської ради;
Альона ПЛАТОНОВА - заступник начальника відділу ЖКГ Красносільської сільської ради;
Особа з керівного складу КП “Перспектива”:
Антон ЖОРОВ - заступник директора КП “Перспектива”.
7. Регламент проведення публічної консультації:
7.1. Час на Презентацію пропонованих рішень від виконавчих структур - до 20 хвилин;
7.2. Час на запитання - до 30 хвилин (одне запитання - до 2 хвилин, не більше, ніж два запитання від однієї людини, відповідь на одне запитання - до 5 хвилин).
7.3. Час на висловлення пропозицій стосовно обговорюваних питань - до 30 хвилин (час на висловлення пропозиції - до 5 хвилин, коментарі стосовно пропозиції - до 5 хвилин).
7.4. Підведення підсумків публічної консультації.
8. Інформація про питання, що надійшли:
З метою вивчення думки громадськості на офіційному вебсайті Красносільської сільської ради 15.04.2025, о 10:32 було розміщено повідомлення у розділі «Публічні консультації» про проведення публічної консультації (https://krasnosilska-gromada.gov.ua/news/1744875183/) із посиланням на реєстраційну Google-форму для участі в публічній консультації: (https://docs.google.com/forms/d/16k5NOMDAAUD9HP3dljQwPmUQz-rXTPoLw74fXxb3D6k/viewform?edit_requested=true), що містить пункт “Питання до обговорення на публічній консультації”. Також під час офлайн реєстрації та безпосередньо при проведенні публічної консультації бажаючі мали змогу задати письмові питання, а саме (пунктуацію та орфографію авторів збережено):
8.1. Чи можливо зробити вивіз твердих відходів безкоштовним?
Відповідь:
Відповідно до Статуту, КП “Перспектива” - це самостійне комунальне унітарне госпрозрахункове підприємство, що здійснює діяльність з метою одержання відповідного прибутку (доходу). Тож, послуга з вивезення ТПВ є платною для споживачів, оскільки комунальне підприємство несе витрати на транспортування, утилізацію відходів, оплату податків тощо. Ці витрати враховуються при розрахунку тарифу на послугу. Однак, у деяких випадках, місцева влада може приймати рішення про компенсацію вартості послуг з вивезення ТПВ для певних категорій населення або для всіх мешканців громади за рахунок місцевого бюджету. Таке рішення може бути прийняте з метою соціальної підтримки населення, покращення екологічної ситуації або в рамках реалізації певних програм. Розуміючи відповідальність за роботу комунального підприємства у складних економічних умовах, а також з метою підтримки та зменшення фінансового навантаження на жителів громади, Красносільська сільська рада планує компенсувати так звану «різницю в тарифах». Таким чином, попередньо планується, що тарифи для населення на комунальну послугу з вивезення твердих побутових відходів буде встановлено на рівні 44,91 грн. з ПДВ з однієї особи в місяць, в той час як економічно обгрунтований тариф складає 89,82 грн/м³ з ПДВ з однієї особи в місяць (50% компенсації з місцевого бюджету).
8.2. Вивести в абонплату всі витрати (абонвідділ, обслуговування технічне тощо), а за куб води тариф має залишатися офіційно принятий на державному рівні.
Відповідь:
В економічно обґрунтованих тарифах не врахована абонентська плата, таким чином її не було встановлено досі та не планують встановлювати найближчим часом.
Разом з тим, слід нагадати, що відповідно до даних з відкритих джерел Тарифи у водоканалів, а також підприємств, що надають послугу з водопостачання, в різних регіонах різні. Тобто не існує офіційно прийнятого на державному рівні єдиного тарифу на водопостачання для всієї країни.
Це має досить просте пояснення і залежить від численних факторів, що характеризують ситуацію в регіонах:
по-перше, є технологічні особливості виробництва послуг у різних місцевостях – різні види палива, джерела водопостачання, протяжність мереж. Так само це і різна зношеність мереж та обладнання, обсяги надання та місцеві особливості споживання послуг;
по-друге, тарифи на комунальні послуги переглядаються у різні періоди часу залежно від потреби. В одному регіоні орган місцевого самоврядування востаннє переглядав тарифи у 2018 році, а в іншому – у 2023 році;
по-третє, територіальна громада, залежно від її можливостей, може відшкодовувати частину витрат на комунальну послугу з місцевого бюджету, тим самим штучно знижучи тариф для споживача за рахунок коштів місцевого бюджету.
Таким чином, про введення абонентської плати поки що мова не йде.
8.3. Чому тариф не підвищувався періодично?
Відповідь:
Питання тарифів завжди викликає чимало обговорень, і ми розуміємо стурбованість жителів. Дійсно, тариф на водопостачання та водовідведення не змінювався з 2021 року, а на вивезення твердих побутових відходів ще з 2018 року. І хоча за цей час економічно обгрунтований тариф суттєво виріс, тариф, який був встановлений для населення Красносільської територіальної громади, штучно стримувався протягом певного часу. І для цього було кілька причин, особливо в контексті зовнішніх (політичних) та внутрішніх (соціальних) міркувань, таких як:
1. Епідемія COVID-19 (2020–2021 роки)
У цей період значна частина населення втратила дохід або опинилась у складному фінансовому становищі. Деякі люди втратили роботу, інші були змушені залишитися вдома на карантині без стабільного джерела прибутку. Також додалися додаткові витрати на лікування, техніку для дистанційного навчання тощо. У таких умовах підвищення тарифів навіть на незначний відсоток могло б стати непосильним тягарем для частини домогосподарств, тому сільська рада, як орган місцевого самоврядування, вважали за пріоритет збереження соціальної стабільності.
2. Повномасштабне вторгнення росії в Україну (з 24.02.2022)
З початком війни громада стикнулася з безпрецедентними викликами. Частина населення виїхала з території проживання за межі країни або взагалі втратила стабільний дохід. З місцевого бюджету громади зросли витрати на оборону, гуманітарну допомогу, ВПО, підтримку соціально незахищених верств тощо. Незважаючи на такі умови влада громади продовжила штучно стримувати тарифи на довоєнному рівні, щоб не створювати додаткового фінансового тиску на жителів. Це було свідоме рішення, спрямоване на підтримку людей у найважчий період.
Таким чином, зважаючи на викладене вище, поступове підвищення тарифів не проводилося через виняткові обставини: пандемію та війну, які поставили перед громадою завдання зберегти доступність базових послуг. Однак з урахуванням нинішніх реалій, подорожчання послуг, пального, збільшення прожиткового мінімуму, технічного обслуговування тощо, утримання тарифів на такому рівні стало неможливим. Для того, щоб і надалі забезпечувати стабільне надання населенню базових комунальних послуг - необхідно приводити тарифи до їх економічно обґрунтованого рівня.
8.4. Чому підвищують тарифи, якщо начебто діє мораторій (ПКМУ від 29.04.2022 №502)?
Відповідь:
Дійсно Законом України №2479-ІХ “Про особливості регулювання відносин на ринку природного газу та у сфері теплопостачання під час дії воєнного стану та подальшого відновлення їх функціонування” з 19.08.2022 встановлено мораторій на підвищення тарифів на газопостачання та послуги доставки газу, опалення та гаряче водопостачання, однак мораторій не стосується таких послуг як електропостачання, вивезення побутових відходів, обслуговування прибудинкової території, холодне водопостачання та інші. Отже, тарифи на послуги можуть бути підвищені, якщо буде відповідне рішення органу, уповноваженого встановлювати тарифи.
В той же час Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2022 №502 «Деякі питання регулювання діяльності у сфері комунальних послуг у зв’язку із введенням в Україні воєнного стану» Уряд рекомендував органам, уповноваженим встановлювати тарифи, не підвищувати тарифи для населення на такі комунальні послуги як – постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, впродовж дії воєнного стану в Україні. Тут важливо зазначити, що зазначений нормативний акт не охоплює всі комунальні послуги, зокрема, вивезення твердих побутових відходів, та має рекомендований характер.
У зв’язку з цим, органи місцевого самоврядування мають право переглядати тарифи на послуги, з урахуванням економічної доцільності та забезпечення безперебійного надання послуг.
Таким чином, підвищення тарифів на комунальні послуги - це закономірне, непросте соціально відповідальне рішення, яке дозволить зберегти стабільну та безперебійну роботу комунального підприємства, з метою покриття зростаючих витрат на енергоносії, паливо, оновлення матеріально-технічної бази та інші складові, необхідні для стабільного функціонування комунального підприємства - надавача комунальних послуг.
8.5. Чи є пільга на комунальні послуги, умови та для якої категорії жителів?
Відповідь:
В Україні передбачені пільги на оплату комунальних послуг для певних категорій громадян. Важливо зазначити, що з 01.01.2025 для деяких категорій пільговиків змінилися умови надання. Перелік документів, що підтверджує право на пільгу, не є однаковим для всіх категорій. Тож, з метою отримання кваліфікованих консультацій та роз'яснень з питання оформлення субсидії/пільги на житлово-комунальні послуги, мешканці населених пунктів сільської ради мають змогу звернутися до відділу «ЦНАП» Красносільської сільської ради або до найближчого відділу Пенсійного фонду України в Одеській області.
Крім того, Красносільською сільською радою врегульоване питання надання матеріальної допомоги жителям населених пунктів громади, які опинилися в складних життєвих обставинах. Відповідно до соціальної цільової Програми «Милосердя в дії на 2023-2025 роки», затвердженої рішенням сесії Красносільської сільської ради від 23 грудня 2022 року №543-VIII (зі змінами та доповненнями), для отримання матеріальної допомоги необхідно надати такий пакет документів:
- заява на ім’я сільського голови;
- ксерокопія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про склад сім’ї;
- акт обстеження матеріально-побутових умов проживання;
- довідка про доходи всіх членів сім’ї за останні шість місяців (довідка з місця роботи, довідка з пенсійного, довідка про одержання соціальних виплат, довідка з податкової);
- реквізити рахунку АТ КБ «Приватбанк»/АТ «Ощадбанк»;
- згода на обробку персональних даних.
8.6. Чому раніше не сплачували за водовідведення жителі багатоповерхових житлових будинків за адресою: с.Красносілка, вул.Садова, 2В, 3А, 4А, 5А, 6А, 6Б, 7А, 8А?
Відповідь:
Рішенням виконавчого комітету Красносільської сільської ради від 11.03.2021 №56 було встановлено тариф на послугу з централізованого водовідведення - на рівні 70,49 грн/м³ з ПДВ, але для жителів багатоквартирних будинків в селі Красносілка по вулиці Садовій, будинки №№2В, 3А, 4А, 5А, 6А, 6Б, 7А, 8А ця послуга була безкоштовною, оскільки на той час такий тариф для мешканців цих будинків виявився завеликим. Красносільська сільська рада, маючи стабільну фінансову спроможність, прийняла рішення про повну компенсацію вартості послуг водовідведення перед КП “Перспектива”, яке ці послуги надає. Тож обслуговування КНС та очисних споруд фінансувалося виключно за рахунок коштів місцевого бюджету сільської ради. Але повномасштабна війна призвела до зменшення дохідної частини бюджету і водночас зростання видатків Красносільської громади на невідкладні потреби, такі, як підтримка військових (надання субвенції), надання матеріальної та всебічної допомога ВПО тощо. В таких умовах місцева влада змушена максимально раціонально використовувати обмежені ресурси та шукати способи забезпечити стабільне надання базових послуг — включно з переглядом тарифів.
9. Узагальнена інформація про пропозиції, що надійшли до сільської ради за результатами публічних консультацій:
9.1. Ширша інформаційна кампанія стосовно тарифів.
Відомо, що процедура прийняття тарифів регулюється Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.06.2018 №130 “Про затвердження Порядку інформування споживачів про намір зміни цін/тарифів на комунальні послуги з обґрунтуванням такої необхідності”. Відповідно до норм даного Порядку процедура доведення до відома споживачів шляхом розміщення на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування в мережі Інтернет, веб-сайті виконавця комунальних послуг, на інформаційних стендах в абонентських відділах виконавців комунальних послуг та на інформаційних стендах адміністративних будинків органів місцевого самоврядування, проведена без порушень.
Також, відповідні публікації були розміщені в офіційних групах Красносільської сільської ради у Фейсбук, Телеграм. Крім того, тема підвищення тарифів активно обговорюється серед населення у відкритих чатах у Вайбері тощо.
Крім того, посадові особи Красносільської сільської ради разом із керівним складом КП “Перспектива” були присутні на щорічних звітах старост Красносільської сільської ради, що проходили в кожному старостинському окрузі, де надали консультації та відповіли на поставлені питання жителів щодо підвищення тарифів на комунальні послуги.
Пропозицію не враховано. Зазначені вище заходи доводять, що інформаційною кампанією щодо приведення тарифу до його економічно обґрунтованого рівня було охоплено все населення територіальної громади.
9.2. Яким чином можна врахувати інвестиції мешканців у водопровідні мережі?
З метою всебічного розгляду даного питання було додатково залучено фахівців з правових питань.
1. Співфінансування проекту
- Витрати мешканців документуються як частина фінансування будівництва мережі (кошториси, акти виконаних робіт, сертифікати якості матеріалів).
- Інвестиції можуть бути відображені у статутних документах в договорах із виконавцем комунальної послуги.
2. Оформлення права власності
- Мешканці можуть оформити мережу як спільну власність або передати її у власність громади/водоканалу із зафіксованою вартістю внеску, при цьому ,при оформленні частини водопроводу у власність ,виконавець комунальних послуг має надати акт розмежування балансової відповідальності, та встановити прилад обліку.
3. Участь у балансоутриманні або експлуатації
- Якщо мережа залишається на балансі громади, мешканці беруть участь у її експлуатації та ремонті.
4. Документування внеску
- Обов’язково потрібно мати:
підтвердження витрат: чеки, акти виконаних робіт, кошториси, проект (при зміні фізичних властивостей водопроводу), сертифікати якості матеріалів;
рішення зборів мешканців;
погодження з місцевими органами влади та виконавцем комунальних послуг.
5. Залучення мешканців до управління та контролю:
- Представництво в органах управління: Надання представникам мешканців права голосу в органах управління комунального підприємства або створення спеціальних комітетів для контролю за використанням коштів та плануванням інвестицій може підвищити прозорість та врахувати інтереси інвесторів.
- Громадські обговорення та консультації: Обов'язкове проведення громадських обговорень щодо планів розвитку водопровідних мереж та залучення інвестицій мешканців дозволить врахувати їхню думку та знайти прийнятні механізми компенсації.
6. Необхідні умови для врахування інвестицій:
- Прозорий облік інвестицій: Важливо мати чітку та прозору систему обліку коштів, інвестованих мешканцями, з підтверджуючими документами.
- Юридичне оформлення інвестицій: Угоди про інвестування повинні бути юридично оформлені з визначенням прав та обов'язків сторін, а також механізмів компенсації.
- Регуляторна підтримка: Необхідна розробка відповідних нормативно-правових актів на місцевому та/або державному рівні, які б регулювали питання врахування інвестицій мешканців у комунальну інфраструктуру.
Впровадження одного або комбінації цих механізмів дозволило б справедливо врахувати інвестиції мешканців у водопровідні мережі, підвищити їхню зацікавленість у розвитку інфраструктури та зміцнити довіру між споживачами та постачальником комунальних послуг.
Пропозицію не враховано, до моменту належного вивчення інструментів та механізмів такого оформлення відповідно до норм чинного законодавства України.
9.3. Створити комісію з ревізії заслонок за участі громадськості.
Створення такої комісії може стати важливим кроком у підвищенні надійності системи водопостачання, запобіганні аваріям та забезпеченні ефективного використання комунального майна під контролем громадськості.
Рекомендуємо активним членам громадськості звернутися безпосередньо до надавача комунальних послуг з метою створення та успішної діяльності комісії з ревізії заслонок.
Пропозицію враховано. Створення комісії за участі громадськості - важливий крок, що свідчитиме про відкритість, прагнення до прозорості та матиме значний позитивний вплив на довіру та якість контролю.
9.4. Розглянути можливість переходу для абонентів до обслуговування Філією «Інфоксводоканал» ТОВ «Інфокс».
Для довідки:
Філія «Інфоксводоканал» ТОВ «Інфокс» є монополістом в Одесі та її основним постачальником послуг водопостачання та водовідведення.
Нагадаємо, що до 2021 року “Інфоксводоканал” обслуговував також прилеглі до міста Одеси райони, але в односторонньому порядку ним було прийнято рішення про передачу обслуговування певних населених пунктів іншим комунальним підприємствам. Тут важливо відмітити зношений майже на 100 відсотків стан мереж, які були передані, до цього капітальний ремонт та заміна водомереж не проводилася.
КП «Перспектива» - це комунальне підприємство, засновником якого є Красносільська сільська рада. Рішенням виконавчого комітету Красносільської сільської ради, виконавцем послуг з централізованого водопостачання на території населених пунктів Красносільської сільської ради Одеського району Одеської області визначено КП «Перспектива», в зв'язку із раптовою передачею цих функцій “Інфоксводоканалом”. Відповідно балансоутримувачем водомереж в тому стані, в якому їх було передано, стало також КП “Перспектива”.
Таким чином, процес переходу абонентів КП "Перспектива" на обслуговування до Філії "Інфоксводоканал" ТОВ "Інфокс" є досить складним і включає в себе, крім переваг, що можуть здатися на перший погляд, й негативні аспекти, які необхідно проаналізувати.
Серед можливих недоліків та ризиків для абонентів можна виділити такі:
* втрата локальної орієнтованості: велика компанія може бути менш чутливою до специфічних потреб окремих районів чи населених пунктів, які наразі обслуговує КП "Перспектива";
* врахувати можливість, що не всі жителі матимуть бажання здійснити перехід до нового постачальника комунальних послуг (яким чином діяти, якщо в одному населеному пункті, на одній вулиці більшість за перехід, а на іншій - категорично проти, бо вже мали негативний досвід з “Інфоксводоканалом” в минулому;
* врахувати можливість, що Філія "Інфоксводоканал" ТОВ "Інфокс" не виявить бажання обслуговувати ті населені пункти, які були передані ними на баланс громад на початку 2020-х років;
* юридичне оформлення в разі згоди “Інфоксводоканалу” (передача абонентів має бути оформлена юридично шляхом укладення відповідних нових договорів);
* технічна інтеграція: Перехід на нові системи обліку, оплати та диспетчеризації "Інфоксводоканалу".
Таким чином, перехід абонентів КП "Перспектива" на обслуговування до Філії "Інфоксводоканал" ТОВ "Інфокс" є складним процесом, який потребує ретельного аналізу всіх можливих переваг та недоліків. Перш ніж приймати рішення, необхідно провести всебічну об’єктивну оцінку технічного, фінансового та юридичного аспектів такого переходу.
Пропозицію враховано із зауваженнями.
9.5. Скасувати оплату за вивіз ТПВ за рахунок дотації за водопостачання.
Розуміємо, що у деяких випадках такий підхід може частково згладжувати фінансове навантаження на малозабезпечені верстви населення, якщо споживання води менше впливає на їхні витрати, ніж потенційно вища плата за вивіз ТПВ.
Разом з тим, як вже зазначалося вище, відповідно до Статуту, КП “Перспектива” - це самостійне комунальне унітарне госпрозрахункове підприємство, що здійснює діяльність з метою одержання відповідного прибутку (доходу). Тож послуга з вивезення ТПВ є платною для споживачів, оскільки комунальне підприємство несе витрати на транспортування, утилізацію відходів, оплату податків тощо. Ці витрати враховуються при розрахунку тарифу на послугу. Однак, у деяких випадках, місцева влада може приймати рішення про компенсацію вартості послуг з вивезення ТПВ для певних категорій населення або для всіх мешканців громади за рахунок місцевого бюджету. Таке рішення може бути прийняте з метою соціальної підтримки населення, покращення екологічної ситуації або в рамках реалізації певних програм. Розуміючи відповідальність за роботу комунального підприємства у складних економічних умовах, а також з метою підтримки та зменшення фінансового навантаження на жителів громади, Красносільська сільська рада планує компенсувати так звану «різницю в тарифах».
Таким чином, попередньо планується, що тарифи для населення на комунальну послугу з вивезення твердих побутових відходів буде встановлено на рівні 44,91 грн. з ПДВ з однієї особи в місяць, в той час як економічно обгрунтований тариф складає 89,82 грн/м³ з ПДВ з однієї особи в місяць (50% компенсації з місцевого бюджету).
А на централізоване водопостачання на рівні 35,19 грн/м³ з ПДВ, в той час як економічно обгрунтований тариф складає 39,10 грн/м³ з ПДВ (10% компенсації з місцевого бюджету).
Крім того, варто нагадати, що в Україні передбачені пільги на оплату комунальних послуг для певних категорії громадян. Важливо зазначити, що з 01.01.2025 для деяких категорій пільговиків змінилися умови надання. Перелік документів, що підтверджує право на пільгу, не є однаковим для всіх категорій. Тож з метою отримання кваліфікованих консультацій та роз'яснень з питання оформлення субсидії/пільги на житлово-комунальні послуги, мешканці населених пунктів сільської ради мають змогу звернутися до відділу «ЦНАП» Красносільської сільської ради або до найближчого відділу Пенсійного фонду України в Одеській області.
До того ж Красносільською сільською радою врегульоване питання надання матеріальної допомоги жителям населених пунктів громади, які опинилися в складних життєвих обставинах. Відповідно до соціальної цільової Програми «Милосердя в дії на 2023-2025 роки», затвердженої рішенням сесії Красносільської сільської ради від 23 грудня 2022 року №543-VIII (зі змінами та доповненнями), для отримання матеріальної допомоги необхідно надати такий пакет документів:
- заява на ім’я сільського голови;
- ксерокопія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;
- довідка про склад сім’ї;
- акт обстеження матеріально-побутових умов проживання;
- довідка про доходи всіх членів сім’ї за останні шість місяців (довідка з місця роботи, довідка з пенсійного, довідка про одержання соціальних виплат, довідка з податкової);
- реквізити рахунку АТ КБ «Приватбанк»/АТ «Ощадбанк»;
- згода на обробку персональних даних.
Пропозицію не враховано.
9.6. Додати контейнери для сміття.
Красносільська сільська рада з метою виконання заходів Програми підтримки КП “Перспектива” рішенням сесії виділила 225 тисяч гривень на придбання додаткових контейнерів для ТПВ. Так, в квітні місяці поточного року, відбулися відкриті торги та укладений договір із переможцем торгів на поставку 25 штук сміттєвих баків (контейнерів). Наразі договір вже зареєстрований в органах Державної казначейської служби України та очікує оплати.
Слід також наголосити, що питання нестачі контейнерів для ТПВ - є гострою ще й через періодичні їх знищення через недбале та необережне поводження користувачами. Так, протягом 2024 року та за 4 місяці 2025 року було спалено більш, ніж 10 таких сміттєвих баків. Усі вказані випадки зафіксовані, а матеріали направлені до правоохоронних органів. . Відновленню такі баки на жаль не підлягають, відповідно, відсутність контейнерів для ТПВ ускладнює збір сміття та приводить до незадоволення населення, в зв'язку із антисанітарією.
Пропозицію враховано.
10. Узагальнена інформація про врахування пропозицій учасників публічних консультацій з обґрунтування прийнятого рішення і причин відхилення.
В ході публічних консультацій надійшло шість пропозицій. За результатами розгляду повідомляємо про кількість врахованих та неврахованих таких пропозицій:
враховано - 2 пропозиції.
не враховано - 3 пропозиції.
враховано із зауваженнями - 1 пропозиція.
Результати проведених публічних консультацій носять рекомендаційний характер для сільської ради та її виконавчих органів, однак беруться до уваги та будуть долучені до матеріалів при прийнятті рішення з питань, щодо яких проводились публічні консультації.
06.05.2025